« Hem | Jag fick det hära i julklapp dårå » | Bra grejer med Kvarnholmsvägen » | Filmstjärnor jag kärar ner mig i » | Danny Fucking Glover » | Önskelista julen 2005 » | Livsnödvändiga knep min bror Anton lärt mig » | Bra grejer med att Sara åkt hem » | Typsnitt som folk använder av oförklarliga anledni... » | Världens bästa låtar » | Sjukt jobbiga saker som borde vara lättare » 

fredag, december 30, 2005 

2005 - så var det

Skunk

Minns ni skunk? Japp, det var ett community som slutade utvecklas för 18 år sen, men som fortfarande används. Där kan man bland annat sno listor av andra och fylla i för att sedan posta i sin dagbok.

Min älsklingspanda Anna snodde en sån lista och postade på Helgon istället, så den snodde jag och fyllde i. Here you go!

1. gjorde du något år 2005 som du aldrig gjort förut: blev kär fem gånger, höll en företagspresentation för viktiga business-gubbar, tömde ett utedass, bodde ensam med två tjejer, bodde med tre killar, pajade min dator, lagat matlådor
2. höll du några av dina nyårslöften: i don't do nyårslöften (yeah!)
3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år: nja, en väns bror
4. dog någon som stod dig nära: nej (hl)
5. vilka länder besökte du: sverige.
6. är det något du saknade år 2005 som du vill ha år 2006: flickvän? :)
7. vilket datum från år 2005 kommer du alltid minnas, och varför: om jag inte minns det nu känns chansen att jag alltid kommer minnas det ganska små va?
8. vad var din största framgång i år: hånglade med jenny? haha, nej, jag vet inte.
9. största misstaget: jag gör inga misstag. ok, nu ljög jag, men det lät bra.
10. har du varit sjuk eller skadat dig: min högerfot har varit sönderköttad sen en fotbollsträning i november :(
11. bästa köpet: antagligen nånting från threadless.com
12. vad spenderade du mest pengar på: cigg? :)
15. gjorde någonting dig riktigt glad: ja, massa saker.
16. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2005: kashmir, john legend, tomas andersson wij's självbetitlade
17. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år: jämfört med mina 23 andra år? lätt uppgift att jämföra, pass.
ps. 2005 var generellt ett bra år - hyperisland, arkli, lite kärlek (med betoning på kärlek), eget företag, sara och sköna malmö-vistelser
18. vad önskar du att du gjort mer: vågat saker
19. vad önskar du att du gjort mindre: ältat gamla kärlekar
20. hur tillbringade du julen: med min kära släkt såklart! <3 (det svaret snodde jag från anna, hah!)
22. blev du kär i år: är jorden rund? ja, duh, björn blir alltid kär.
23. blev du arg i år: antagligen alldeles för lite arg som vanligt.
24. favoritprogram på tv: lost, sex&the city, 4400, scrubs, prison break, floor filler
25. hatar du någon nu som du inte hatade i början av året: jag hatar aldrig
26. bästa boken du läste i år: inte läst en enda bok. hahahaha... :(
27. största musikaliska upptäckten: upptäckt ganska lite ny musik faktiskt. john legend, kanye west och ison & fille upptäcktes alla sent 2004, så det enda som kom 2005 var nog kashmir.
28. något du önskade dig och fick: ja, inte var det kärlek i alla fall. SLAP!
29. något du önskade dig men inte fick: se ovan. + massa pengar.
30. årets bästa film: antagligen nån jag glömt. förutom den så var "broken flowers" och "batman begins" nice.
31. vad gjorde du på din födelsedag? jag gör aldrig nånting på mina födelsedagar :(
32. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre: borde man gissa sig till om man läst ända hit.
33. hur skulle du beskriva din stil år 2005: sommarstugesunkig
34. vad fick dig att må bra: patrik, kalle x 2, skagen etc
35. vilken kändis var du mest sugen på: nån som har slut på frågor?
36. vilken politisk debatt engagerade dig mest: nån som har slut på frågor?
37. vem saknade du: din mamma.
38. de bästa nya människorna du träffade: och din pappa.
39. en värdefull läxa du lärt dig i år: matlådor is the shit
40. citera en sångtext som summerar ditt år: "you don't know what it's like, being white, middle-class and white."

denna ska jag nog sno. tips ang. gf: sänk dina krav. lättast, eller hur? puss!

haha, tack för "tipset"

haha SKUNK rules björn, alla vi "PANDOR" tänker att skunk's still going strong. faktum är att du skulle fösmodligen gilla min skunkdagbok bättre än den på det andra fräscha communityt... mer jpg's där liksom :P

annars är den iofs pretty much the same. PUSS!

ps, jag säger som lasse lind ang. dakkas kommentar: "Och vi som väntar på något gott
vi väntar alltid för länge jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö, och vem vill leva så?"

Om du startar ett företag så kan du kalla det för BOV Andreasson...

Gott nytt år.

snart kommer jag!:)

jesus.. get with the program grandpa'! är du seg med att uppdatera eller har ni inge internet i eran by?

Skicka en kommentar