« Hem | 2005 - så var det » | Jag fick det hära i julklapp dårå » | Bra grejer med Kvarnholmsvägen » | Filmstjärnor jag kärar ner mig i » | Danny Fucking Glover » | Önskelista julen 2005 » | Livsnödvändiga knep min bror Anton lärt mig » | Bra grejer med att Sara åkt hem » | Typsnitt som folk använder av oförklarliga anledni... » | Världens bästa låtar » 

lördag, januari 07, 2006 

Sköna saker med Headal

Kalle läser texter av Christian Kjellvander. Alla lyssnar högaktningsfullt.

Jay, jag är tillbaka. Tillbaka från fem härliga dagar i Kalmargängets näste, Headal. Tillbaka till ett öde Karlskrona med tom kyl och datorn som enda vän. Jippie! Hur var då min vistelse i det Skånska landskapets högnäste? Lugna er vänner, jag ska snart dämpa er nyfikenhet med en lista.

Men först... bonuslista!

Bra Sudoku-rader
1. 986 341 527
2. 714 952 368
3. 352 678 194
4. 261 587 943
5. 839 264 715
6. 547 193 682
7. 675 429 831
8. 493 815 276
9. 128 736 459

Se där. Nu till ämnet:

5. Promenera
Jag erkänner - jag är ingen sucker för att promenera. Men med min sekt promenerar jag gärna och vid Headals slätter blir upplevelsen på topp. Saker man kan göra när man promenera med Kalmargänget är: prata om saker man inte får tid att prata vid kring matbordet, röka, dra ett skämt om den galna bonden, le åt nån serie/film/tvhumor-referens Kalle gör, titta på det vackra landskapet.

4. Sharing
Händer knutna kring matbordet. Öppna öron. Sekten är samlad.

3. Leka absurda lekar
Att frossa i varandras karaktärer och vår sekts egenskaper blir aldrig roligare än när man gör det till en lek. I år spelade vi ett egetpåhittat framtids-spel där alla skrev frågor i stil med "En blir homosexuell 2009, vem?" och "Vem skaffar kolonilott först?" Sedan fick alla i tur och ordning rösta och argumentera för den personen man trodde på. Den som flest trodde på fick lappen till sin "så här är jag i framtiden"-hög. Jag fick veta att jag får flest barn, blir rikast, flyttar till villa senast, blir tjockast och är den som troligast hamnar i fängelse. Tack för den.

2. Köksbordet
Centralpunkten där man kan äta mat, lyssna på musik, skriva, dricka kaffe och äta kakor. Kan ju inte vara dåligt.

1. Leka lekar i sängen med Kalle och Kalle
Åh, vad jag älskar att vara pubertal när lampan är släckt.

Puss till er alla. Och gott nytt år. Nu är jag tillbaka.

I think we're too much alike to ever get separated...

Tjoo Björn.

ha ha, du promenerade minsann inte så mycket sist heller, kan höra Bjarnes ord "Björn, e han inte med, e han lite lat eller..."
Anyway, sekten regerar.
/Suzy Q

*deny everything*

Skicka en kommentar