« Hem | Kärlek just nu » | Grejer att göra när broarna bränns » | Saker jag måste inhandla till min lägenhet » | Sköna saker med Headal » | 2005 - så var det » | Jag fick det hära i julklapp dårå » | Bra grejer med Kvarnholmsvägen » | Filmstjärnor jag kärar ner mig i » | Danny Fucking Glover » | Önskelista julen 2005 » 

torsdag, januari 19, 2006 

Humorskolan: Skämt att dra på båten

Hej och välkomna till första delen i Humorskolan. Ni som känner mig vet att jag är en sån hejare på att dra skämt så då tänkte jag "Varför behålla allt roligt för mig själv?", okaaaaaaaaaaaaaaaaaaj? Så nu har jag startat en humorskola där jag lär alla hur jävla kul det kan bli ibland.

Första delen är när man är på en båt. Till min hjälp har jag en skitglad unge.

Knasmynt6. Knasiga mynt
Scenario: Kom tillbaka efter en tur hos enarmade banditerna och visa upp en hand med massa konstiga mynt.
Humor?: En klassiker! :D Hahahahaha... ok, jag ljög, jag har faktiskt inte hört talas om detta skämtet innan, men det kan nog bli skoj. Ska garanterat testa det nästa färjetur.


Redan framme
5. Redan framme!
Scenario: Stå ute vid båträcket precis när ni lämnar hamnen och säg "Oj, är vi redan framme".
Humor?: Detta är lite av en bubblare, har inte hunnit testa den så mycket, men det låter ju jätteskoj.


Bluh!4. Spyhumor
Scenario: Var lite båtsjuk (helst på riktigt). Sätt dig bredvid en kompis och sen helt jävla plötsligt fakear du att du börjar spy. Fatta jätteskoj!
Humor?: Fungerar på andra platser än båtar, men är som roligast här.


BUH!
3. NU DÖR DU!
Scenario: Smyg fram till någon som står med och tittar ut mot vattnet, typ en tjejkompis. Se till att hon inte hör dig. Rätt som det är skakar du till hennes kropp så hon tror du är nån som ska typ MÖRDA henne! Men det är ju inte sant, för du är ju hennes kompis, du bara skojar! Hihi!
Humor?: Skön klassiker som funkar oavsett väder och kläder.


Maskinas2. Klassikern #1
Scenario: Gå fram till nån som växlar pengar i växelautomaten och säg "Den är maskinen är skitbra! Man vinner varje gång." eller något liknande. Helt kul ju, för det är ju ingen sån vanlig spelmaskin utan en växelmaskin!
Humor?: Den som inte hört eller dragit det här skämtet har inte åkt båt. Period.


Spaken
1. Spaken > Knappen
Scenario: Tipsa nån om att dra i spaken istället för att trycka på knappen. Om argumentation uppstår: Hävda att spaken är äldst och därför bäst.
Humor?: Min absoluta favorit inom Båthumorn, kanske för att den uppmuntrar ett sån härlig och intressant dialog. Jag menar, vad är egentligen bäst - knappen eller spaken?! Tokigt va?

DGNIT! (Digging it)

Jag dyrkar dig som får mig att le när jag är sjuk...

Underbare Björn.

hahah det va kul! har den där bebisen polisonger eller ser det bara ut så?

Jamen Björn, vad får du alltifrån?

Puss, k

Jag har fortfarande kanningar efter de skrattkramper jag fick efter 4:an. Hysteriskt.

Skicka en kommentar