« Hem | Dunderfoton på mig » | Månadens borttappade ting » | Random jävla lista » | Mitt brottsregister » | Fem bilder som får mig att le » | Humorskolan: Skämt att dra på båten » | Kärlek just nu » | Grejer att göra när broarna bränns » | Saker jag måste inhandla till min lägenhet » | Sköna saker med Headal » 

tisdag, mars 28, 2006 

Fem dagar

<3 jan

Torsdag till måndag var jag i Malmö och upplevde några både galna, tragiska och festliga dagar. Frågan är dock - hur listar man fem dagar på bästa vis utan att bli för tråkig (kronologi) och utan att rangordna sina närmaste vänner (endorfin)?

ALFABETET TO THE RESCUE!

01. attenderade min gode vän frodes 25årsfest
02. betatestade festens bål
03. ciderinsöp oförskämt billigt på Volym (läs: bartendern gav mig kvitto istället för att be om pengar)
04. drog en vits
05. erhöll nya iPod-lurar
06. fick csn
07. glodde på Sherdil med skräckblandad förtjusning
08. högg mig själv i hjärtat
09. immade mina glasögon
10. jammade till SingStar
11. käkade en smaklös falafel (smaklös som i saknade smak)
12. lipade en natt i sängen *emo*
13. messade världens sämsta fylle-sms
14. nyktrade till en dag försent
15. odlade skägg
16. promenerade runt pildammsparken
17. quisling
18. rörde till en relation
19. skrev en "bärs & brudar"-lista
20. tjackade nya skor och nya sockar
21. underskattade mig själv
22. vältrade mig i bäbisskratt
23. world wide web-skämtade
24. xade
25. yrade om nåt med min familj
26. zzz
27. åkte tillbaka fem år i tiden
28. ältade
29. överskattade mig själv

kram på er, ni vet vilka ni är.

Tja du ger inte bort ditt privata mobilnummer till folk som du ska sälja saker till. Känns ju jättelattjo...

Björn älsklingen...du är bara fööör söt.

Var blev "bärs o brudar"-listan av då? Den fick aldrig jag se.. och jag som är så oförskämt nyfiken jämt.

Hej bea,

Tack för underhållande läsning, men jag måste trots allt påpeka att du gjort ett par misstag som du, om du var lite mer noggrann, enkelt kunnat undvika.

För det första finns det inget ord som heter /attendera/. Du tänker förmodligen på franskans /attend/, och eftersom du, gammal vana trogen, flitigt blandar svenska med internationella språk råkar du den här gången röra till det litegrand.

Ett annat språkligt misstag kommer av valet av verb som betecknar verbaktionen under punkt fem. Jag förmodar att du köpte ett par lurar till din iPod – ingenting är ju gratis här i livet – /erhöll/ betyder emellertid /motta/, /få/.

Slutligen kan man diskutera om det är så lämpligt att hänga ut din vän Frode på listan. Eftersom du inte skriver ut någon annans namn, och dessutom undertecknar med "ni vet vilka ni är", framstår valet att namnge Frode som en aning motsägelsefullt. Dessutom kan det strida mot personuppgiftslagen.

Mitt råd till dig, unge man: Skärp dig!

PS. Det här kunde jag inte skriva själv, men jag fick hjälp av en god vän till dig. Hej då.

dude you got the t to the alents.. vilken jävla lista! inte ens jag hade klarat av en sån.. wow..

elin: den listan bedömdes tyvärr för farlig för att få existera efter den skrivits klar.

kalle: jag tror visst någon skrivit för mycket uppsatser på sistone ;)

På förekommen anledning så skulle jag vilja göra en och annan skribent uppmärksam på Nordisk Familjebok, 1800-talsutgåvan, sida 1294 där det klart och tydligt framgår att vår Ursus använt sig av vårt svenska språk på ett korrekt om än något sublimt sätt.

Till skillnad från mig som bara fnissar som en fyrling.

dakka: kalle är snäll egentligen, han gillar bara att provocera mig :)

Skicka en kommentar