« Hem | Misslyckade telefonsamtal » | Photoshopskillz » | Rysk kaviar på mitt fat » | Fem dagar » | Dunderfoton på mig » | Månadens borttappade ting » | Random jävla lista » | Mitt brottsregister » | Fem bilder som får mig att le » | Humorskolan: Skämt att dra på båten » 

fredag, maj 05, 2006 

You die when you're young

Ingen lista, men skit i det. Ok, platsen är Karlskrona som ni kanske vet och stämningen är lite halvt uppsluten, så en gammal skön låt med högstadie-feeling written all over it passar sig utmärkt. Har aldrig varit ett stort fan av Broder Daniel men den här låten är så sjukt nice.

Broder Daniel - Shoreline

Ha en bra kväll.

ever since I was eight or nine
I´ve been standing on the shoreline
for all my life I´ve been waiting
for something lasting
you loose your hunger and you loose your way
you get confused and then you fade away

oh this town
kills you when you are young
oh this town
kills you when you are young

I´m not the boy that I used to be
this town has got the youth of me
all the eyes turn hollow
from the work of sorrow

you die young
you die when you´re young
you die when you´re young
we are shadows
oh were shadows
just shadows in the alley

you´re standing on the paving
by the office building
they´ve got so much to do
never time for you

you die young
you die when you´re young
you die when you´re young
we are shadows
oh we´re shadows
just shadows in the alley
I´ve got nothing
nothing to wait for
nothing to wait for
where is life
in this town
where is life in this town

När jag tar mig hem från jobbet på nattklubben i Malmö är det just den här texten som brukar agera soundtrack. Men i mitt huvud är det Anna Ternheim som sjunger. En version du borde älska.

lyssna på anna ternheims version björn!

faktum var att jag hörde anna ternheims version före denna (jag vet, jag är lite efter) och den är såklart också jättebra, fast på ett annat sätt.

men BJÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRN du kan ju inte hört annas version först!! n00b!
(fast jag gillar såklart att du anammat pandamusiken)

mycket intiresno, tack

Skicka en kommentar